tisdag 6 oktober 2009

Förkyld och uttråkad

Är hemma och är förkyld. Kan inte göra ett smack utan att bli alldeles matt och svettig. Har inte en bok hemma som jag inte läst. Tämligen värdelöst efter det att man sett Australias Next Top Model tre gånger. Och Våra Bästa År. Varför äter de aldrig i den serien? Den har gått i 38 år eller nåt och de där människorna har aldrig fått i sig en matbit. Jag är säker på att det är därför de hittar på så mycket tok hela tiden. Och det är därför det går så j-a sakta jämfört med realtid. För litet vitaminer och Omega 3. Jag skulle vilja dyka upp där på ett riktigt beskäftigt vis och tvångsmata dem. Flytta fokus från konstiga ockulta maskiner och utomkroppsupplevelser till en redig älgstek med potatis. Särskilt den där John Black skulle jag steka några rejäla strömmingar åt. Fy vilket träligt liv de verkar ha. Aldrig en chokladbit ens. När jag blir frisk skall jag aldrig kolla på den där serien igen.

Läste om en ny film i DV i morse. Julie och Julia. Den handlar om mat iaf. Den skall jag kolla in. Älskar matfilmer. Sist såg jag No reservations med Catherine Zeta Jones. Hon är alltid skitsnygg och i filmen lagar hon och den manliga stjärnan en massa god mat. Men inte bara det, utan den var dessutom bra. Budskapet var: sluta var ett control freak, släpp taget och våga prova något nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar