tisdag 8 juni 2010

Putsade fönster




Jag har gått och dragit som f-n för att tvätta fönstren. Det kändes oöverstigligt. Försökte få tag på någón som kunde göra det hyfsat billigt, men jag hittade ingen. Och så i fredags tänkte jag att det är väl bara att köra, för fönstren var ju jätteskitiga. Och det gick faktiskt ganska lätt. Kanske för att jag hade väntat mig att det skulle vara jättejobbigt. Efter tre dagar hade jag fixat alla fönster utan att arbeta ut mig. Och det fina i kråksången är att det blir städat på fönsterbrädor och bord samtidigt. Man plockar bort allt huller om buller, kör i diksmaskinen eller sköljer under kranen, och sedan när det har torkat och man är klar med fönstren så ställer man tillbaka en del och resten lägger man till loppis eller ställer undan. Om man är på humör går det bra. Är man inte det är det mördande trååååååååkigt. Ibland önskar jag att Marlene och Marie-Louise från Rent Hus ville komma hem till mig och städa och slänga grejer. Det är rätt befriande att göra sig av med saker emellanåt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar